Відновлення зуп. “Новодвірська” та реконструкція перетину вулиць Чорновола, Новодвірської та Озерної

Команда:

Майстерня МОСТ - Дмитро Котляров, Павло Алексєвич, Андрій Ничипорук, Петро Степанюк, Олена Ромашко, Максим Терехов, Богдан Мовчун, Микола Ткачук, Петро Ганін.

а також: Андрій Шевчук (ТОВ "А-2"), Іван Гонгало, ТОВ “А+С Україна”.

Рік реалізації: 2018.

Проект у будівництві.


Коли ініціатива якісних і позитивних змін в нашому місті приходить від самих мешканців - це завжди плюс. Маємо актуальний і яскравий приклад того, як одному з місцевих бізнесменів небайдуже як виглядає наше місто, його райони та вулиці і він хоче робити їх кращими та готовий вкладати в це свої кошти. В цьому ж конкретному випадку в кінцевому результаті приватна ініціатива після долучення до неї архітекторів та інженерів переросла в повномасштабне дослідження однієї з актуальних міських проблем.

Ось на цьому місці, на перетині вулиць Чорновола, Новодвірської та Озерної є стара, поламана і незручна зупинка. Рівненський підприємець звернувся в Майстерню МОСТ для того, щоб спроектувати і звести нову споруду зупинки - кращу, сучасну і більш функціональну.

Спеціалісти дослідили локацію, оцінили скільки людей і в який час користуються зупинкою. Далі почали обмірковувати функціонал зупинки та її можливий вигляд. Під час обговорення варіантів конструкції зупинки, команда МОСТ поставила під сумнів чи доцільним є її розміщення саме на тому місці з точки зору правильної і безпечної організації транспортного руху.

Бо, насправді, з таким розташуванням пов’язано багато існуючих проблем. Ось лише деякі з них:
З’явилася думка, що, можливо, потрібно перепроектувати все перехрестя для покращення ситуації з рухом. Але, який саме варіант буде найефективнішим - на це питання дати відповідь без спеціального дослідження було б абсолютно неправильно. Вирішили піти прогресивним європейским шляхом і зробити комп’ютерне моделювання декількох потенційних варіантів перепланування перехрестя.


Всього було розглянуто чотири сценарії перепланування перетину вулиць: існуючий зараз, мале кільце, Т-перехрестя та Т-перехрестя з елементами “активного дизайну”.

Варіант №1. Існуючий стан



Зупинка розміщена перпендикулярно вулиці Озерна, немає розмітки пішохідних переходів, пасажирам не видно прибуття маршрутки №61.

Варіант №2, запропонований урбаністом Андрієм Шевчуком, інженером компанії ТОВ “А-2”



Влаштування кільця малого діаметру. Цей спосіб сповільнення руху є загальноприйнятим європейським варіантом вирішення перехресть на магістральних вулицях.

Варіант №3, запропонований командою Майстерні МОСТ



Т-подібне перехрестя зі зміщенням зупинки в бік церкви далі по вулиці Чорновола в напрямку Рівного, вирівнювання вулиці та влаштування невеликого скверу за рахунок території що звільнилася.

Варіант №4, випрацюваний в дискусії на основі пропозиції Майстерні МОСТ.



Т-подібне перехрестя допрацьоване елементами “активного дизайну” (влаштування додаткових лівоповоротних смуг, додаткова розмітка, тощо). Також у ньому було додано острівці безпеки на трьох пішохідних переходах та велодоріжки.
Для того, щоб проаналізувати кожен з цих варіантів потрібні були вихідні дані про інтенсивність руху автомобільних та пасажирських потоків і рух громадського транспорту на цій ділянці. Треба було знати кількість транспортних засобів різних типів, які проїжджають це перехрестя протягом певного часу. Щоб зробити це Майстерня МОСТ звернулася до Івана Гонгало - одного з кращих рівненських спеціалістів по транспорту. Він погодився допомогти безкоштовно та зібрав необхідні статистичні дані.
Маючи дані можна приступати до комп’ютерного моделювання. Київська компанія ТОВ “А+С Україна”, яка має великий досвід впровадження технологій в галузі транспортного проектування та моделювання, погодилася цей перший проект зробити для міста Рівне безкоштовно. На основі статистичних даних і запропонованих схем руху в програмі PTV Vissim фахівцями компанії було розроблено чотири комп’ютерні мікромоделі. В них відтворена транспортна мережа, зімітовано всіх учасників дорожнього руху, визначено конфліктні зони та змодельовано всі запропоновані сценарії перепланування перехрестя.


Транспортна мережа змодельованої області дослідження
По кожному сценарію визначали значення таких середніх показників:

Фінальні значення середніх показників руху

Відео-версія моделювання руху транспортних потоків по перехрестю доступна до перегляду на YouTube: https://youtu.be/Cko5eBlfVvA

Таким чином, найефективнішим варіантом визначений четвертий сценарій. При його реалізації швидкість руху автомобільного і громадського транспорту зросте, а час зупинок і затримок зменшиться, порівняно з існуючою ситуацією.


Отак, здавалося б, проста задача на проектування нової споруди зупинки обернулася багатоетапним процесом дослідження перетину вулиць і організації руху транспорту. При чому жодного з цих етапів розгляду не можна було упускати, бо тоді кінцевий результат не був би правильним та конструктивним. Особливістю такої задачі є те, що жоден, навіть найкращий експерт з транспорту не може самостійно визначити, який з сценаріїв перепланування вулиць буде правильним. Лише зробивши комп’ютерне моделювання ситуації можна якісно вирішити цю проблему.

На даний час проект реконструкції перетину вулиць Чорновола, Новодвірської та Озерної зі зведенням нової зупинки знаходиться на етапі затвердження в місцевих архітектурних інстанціях. Про подальші етапи реалізації цього проекту ми напишемо додатково.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!