Куди веде вулиця Чорновола?

Ще не так давно, до 1980-90 років, Чорновола була міською вулицею лише частково. Фактично міська інфраструктура закінчувалася на перехресті Карнаухова (Мірющенка) і Басівкутської (де басейн), а далі вже була приміська зона. З часом місто розбудувалося: виросло так зване “царське село”, до Рівного приєднали с. Басів Кут, потім з’явилася забудова "Щасливого" і т.д. Новобудов в цій частині міста стає все більше і більше з кожним роком.

В зв’язку зі збільшенням міста, в 2008 році межі Рівного офіційно розширили новим генпланом і вулиця Чорновола з того часу повністю належить місту. Але чи змінилося щось, чи з’явилася після цього на ній міська транспортна інфраструктура?..


 

Ділянка вулиці перед заправкою ОККО. Напрямок виїзду з міста. З правого боку пішоходи змушені рухатися узбіччям, з лівого - по стежці.


Від центру міста і до перехрестя з вулицею Карнаухова (Мірющенка) на Чорновола ще з радянських часів є регульовані та нерегульовані переходи, тротуари, облаштовані зупинки громадського транспорту та інші невід’ємні міські інфраструктурні елементи. А от за цим перехрестям і далі в напрямку виїзду на Квасилів починається найцікавіше. На карті добре видно, що на декількох відрізках вулиці немає облаштованих хідників (тротуарів) - з одного чи й навіть обох боків.

 

Ділянка вулиці перед мікрорайоном "На Щасливому". Напрямок виїзду з міста. По правому боці - узбіччя, по лівому - починається тротуар.


 

За “Щасливим”, в напрямку виїзду з міста. Пішоходи ходять просто по проїжджій частині, бо навіть узбіччя практично нема.


 

На задньому плані “Щасливе”, напрямок в центр міста.


 

За “Щасливим”, напрямок виїзду з міста. Попереду ЗОШ №16. Тротуарів немає.


 

За зупинкою “Новодвірська”, напрямок виїзду з міста. Тротуари є.


На іншому відрізку вулиці протягом майже 500 метрів немає жодного пішохідного переходу.

По всій вулиці немає велодоріжок. Не дивлячись на те, що вони можуть бути дуже актуальні для мешканців, наприклад, Нового Двора, "Щасливого" чи інших нових кварталів.
Це проблеми, які видно неозброєним оком і рівняни, які регулярно користуються цією вулицею стикаються з ними щодня. Але є ще й інші, які не такі очевидні для більшості, але так само несуть в собі багато потенційних небезпек.


Одна з таких проблем - відсутність пішохідних переходів. Від Чорнобильської лікарні і аж до "Щасливого" їх немає взагалі. Згідно Державних будівельних норм (ДБН В.2.3-5:2018), на магістральній вулиці загальноміського значення між переходами має бути не більше ніж 300 метрів. А в нашому випадку ця відстань набагато більша і людям доводиться перебігати вулицю з дуже активним рухом та постійно наражатися на небезпеку. Не секрет, що багато водіїв там не дотримуються ПДР і рухаються з вищою швидкістю, ніж дозволена.
На тих ділянках, де немає тротуарів пішоходам доводиться йти або якимись стежками між деревами, або просто по узбіччю, як по сільській дорозі. Знову ж таки, наражаючись на небезпеку і потенційно створюючи аварійну ситуацію. А ми ж говоримо про обласний центр, про одну з центральних міських транспортних артерій.


Ще одне небезпечне місце вулиці Чорновола - це перетини з вулицею Дачною і Щасливою (де починається забудова мікрорайону "Щасливе").

Перетини вулиці Чорновола з вулицями Дачна і Щаслива.

Ці перетини дуже незручно спроектовані і потенційно аварійно-небезпечні. Коли їх планували, то про безпеку руху і зручність для водіїв та пішоходів навряд чи думали. Плюс ці перетини ніяк додатково не регулюються. Хто з учасників руху в пріоритеті, хто кого пропускає - розмітка і знаки на ці питання відповіді не дають. Найцікавіше, що це "перехрестя" до сьогоднішнього часу немає погодження ОДР, тобто фактично воно зараз існує напівзаконно.

Наліво - вулиця Щаслива, трохи далі направо - Дачна. Напрямок виїзду з міста.

Чергове проблемне і невирішене місце по вулиці Чорновола - це незручний поворот-спуск до пляжу озера Басів Кут біля пейнтбольного клубу Отаман.

Спуск дуже крутий.

 

Оглядовість з лівого боку (напрямок в місто) дуже ускладнена.


До всіх проблем цього спуску додається ще й часткова відсутність асфальту.

Мало того, що він дуже крутий і це саме по собі утруднює виїзд, тут ще й дуже погана оглядовість з лівого боку (з боку міста). Виїхати звідти з лівим поворотом крайнє важко і небезпечно.
Аналогічна проблема з оглядовістю на виїзді з заправки, яка знаходиться трохи далі. Там неоднорозово траплялися по цій причині ДТП. Наприклад, в серпні 2018 року - з маршруткою, яка їхала на Здолбунів і ВАЗом, який виїжджав з заправки.

Виїзд з заправки.

Регулярні “корки” та перевантаження вулиці Чорновола транспортом - ще одне невирішене питання. Раніше пропонувався проект розширення проїжджої частини з додаванням ще однієї смуги руху. Але затори від цього не зникнуть, а просто змістяться ближче до центру, до перехрестя з вулицею С.Бандери. Бо додати ще одну смугу руху повністю по всій протяжності Чорновола аж до центру міста фізично можливості немає.


Стосовно зупинок громадського транспорту по Чорновола - складна ситуація з зупинкою "Новодвірська" (перетин вулиць Чорновола і Новодвірської). Її розташування таке, що громадський транспорт на зупинці погіршує видимість для тих водіїв, які виїжджають з Новодвірської на Чорновола. Так само погіршується видимість і для пішоходів при перетині Новодвірської. Немає зручного заїзду до кишені посадкової платформи, тому маршрутки зупиняються на відстані від платформи, а це небезпечно та незручно для пасажирів. Вже не кажучи про поганий благоустрій: посеред посадкового майданчика стоїть опора освітленння, немає зручних понижень бордюрів, контрастного фарбування краю платформи і пішохідних переходів.
Загалом, взаємне розміщення зупинки, примикання вулиці Новодвірської та пішохідного переходу є небезпечним та не відповідає нормативним вимогам Державних будівельних норм: “Зупинки маршрутного транспорту, що рухається спільно з іншими транспортними засобами, як правило, повинні розміщуватися за перехрестями на відстані не менше ніж 5 метрів від пішохідного переходу і 20 м від перехрестя до посадочного майданчика”. (п.5.4.2 ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”).
Окреме дослідження по зупинці Новодвірській та перетину вулиць Чорновола, Новодвірська, Озерна ми вже проводили, його результати тут.

Зупинка “Новодвірська”. Направо - напрямок в Здолбунів, прямо - вулиця Новодвірська.

Зупинка "Новодвірська" та вулиця Новодвірська за нею на задньому плані.

Аналізуючи всі ці проблеми стає зрозуміло, що поки в нас не буде стратегічного планування і втілення грамотної міської інфраструктури, то у рівнян нормального і безпечного життя в місті теж не буде. І на конкретному прикладі вулиці Чорновола це очевидно.
 
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!