DachTrade. Офісна будівля

Команда: Дмитро Котляров, Петро Степанюк, Андрій Ничипорук.

Рік реалізації: 2019.

Локація: м.Рівне, вул. Курчатова, 20.

Стан: проект втілений.

Фото: Олександр Бусленко.

 
Ми неодноразово розповідали про те, як створюємо житлові будинки – щоразу це повністю індивідуальні проекти, під потреби, вимоги, бажання замовника і його сім’ї. Наступний об’єкт, яким хочемо поділитися - подвійно особливий для нас. По-перше, це не житлова, а комерційна нерухомість. По-друге, це будівля офісу, яка з нуля проектувалася під конкретну компанію. Такий ідеальний підхід на практиці трапляється рідко. Частіше будівля уніфікована, її зводить забудовник, який не планує і не знає, хто буде працювати в ній. І тоді виходить, що кінцеві власники/орендарі ще мусять пристосовувати планування “під себе”, перед тим як в'їхати в приміщення. Не завжди вдається це зробити на 100% оптимально і від цього порушуються взаємозв’язки між відділами, бізнес-процеси та страждає ефективність роботи.
Офісна будівля, про яку буде йти мова - це проект для компанії ДахТрейд, нашого партнера і надійного постачальника матеріалів. Етапи роботи були подібні до того, як ми працюємо над житловими будинками. Спочатку архітектори та інженери дослідили ділянку під будівництво, з’ясували її особливості та обмеження по формі, розташуванню, існуючих мережах. Почули бачення власника компанії і далі, разом з ним сформували концепцію майбутнього офісу. Нам потрібно було створити таке функціональне зонування приміщень, яке б враховувало бізнес-процеси компанії і в якому її працівники працювали б ефективно і комфортно. Щоб це зробити, наша команда досліджувала взаємозв’язки між відділами, трафік клієнтів, співробітників та інші деталі, які впливають на планування. Як це відбувалося, по якій причині відмовилися від класичної форми будівлі та скільки часу пройшло від першої зустрічі до урочистого відкриття - читайте далі.

Про компанію-замовника. Чому був потрібен новий офіс

Компанія ДахТрейд займається реалізацією покрівельних та гідроізоляційних матеріалів, клінкерної цегли, керамічних блоків, водозливних систем, мансардних вікон. Основний напрямок діяльності це продаж, але є і невеликий виробничий напрям по підготовці металевих елементів покрівлі до монтажу. Загальна кількість працівників близько дванадцяти. З них три менеджери з продажу (front-office) та back-office: директор, маркетолог, відділ постачання, бухгалтерія, відділ будівельного напрямку, виробничий і технічний персонал.
Ділянка під будівництво знаходиться в районі стадіону Мототрек, по правий бік від кільця та кінцевих зупинок маршрутів тролейбусів №1, 3, 4, 5, 9, 10. Площа близько 30 соток, форма неправильна.
Локація ділянки під будівництво.
Територія погано проглядається з боку проїжджої частини вулиці Курчатова, бо розташована в глибині, з боків обмежена іншими будівлями. Для замовника це негативний факт, бо клієнтам компанії буває її важко знайти, менеджерам часто доводиться детально пояснювати як під’їхати.
На ділянці працював виставковий майданчик зі зразками продукції і маленький офіс-МАФ, де менеджери спілкувалися з клієнтами. З боку розворотного кільця тролейбусів був головний вхід, з вулиці Курчатова - службовий заїзд.
Ліва стрілка - заїзд з вул. Курчатова, права - вхід на територію від кільця.
Основна частина компанії (бухгалтерія, склад, керівництво, виробництво і т.д.) знаходилися зовсім в іншому місці - в будівлі на відстані орієнтовно 400 м, з окремим заїздом з вулиці Курчатова. Практично всім працівникам (менеджерам по роботі з клієнтами, бухгалтерії, виробничому персоналу і т.д.) доводилося постійно ходити/їздити з однієї локації на іншу по різних робочих питаннях. Це було незручно, займало багато зайвого часу і знижувало ефективність роботи. Тому, з розвитком компанії назріла потреба об’єднати всю команду в одному приміщенні, щоб демонстраційний майданчик і менеджери не були відокремлені від back-office.
 
Червоним позначена ділянка, де був виставковий майданчик. Синім - приміщення з іншими відділами.

З чого розпочалася наша робота

Власник ДахТрейд в загальних рисах уявляв новий офіс так:
Ще задовго до початку проектування будівлі, власник компанії у робочих закордонних відрядженнях уважно вивчав офіси своїх партнерів і постачальників. Один з тих, який імпонував йому - будівля компанії MDM в м. Бєльська-Бяла (Польща).
Офіс компанії MDM в Польщі.
В плануванні це простий прямокутник, кількість поверхів - три. Більшу частину будівлі займаються виробничі приміщення та лабораторії, а салон для зустрічі клієнтів це кутова частина, де немає перекриття між поверхами (скляний вітраж на фото). Такий об’ємний повітряний шоурум виглядає вражаюче та дуже атмосферно.
Об’ємний хол якраз став одним з елементів, який ми запозичили з побачених офісів і втілили. Спочатку замовник сумнівався, бо вважав, що це нефункціональне приміщення і витрачати на нього площу не варто. Але в офісі ДахТрейд ми перетворили хол на водночас репрезентативну зону зі зразками продукції і зону очікування для клієнтів. Так цей простір використовується функціонально, а завдяки своєму об’єму формує візуальний образ всієї будівлі.
Після цих робочих відряджень наша команда архітекторів та замовник однозначно вирішили, що будівля офісу буде в стилізована під “лофт”, з великою кількістю скляних вітражів та клінкерною цеглою в опорядженні стін.
Опорядження стін офісу ДахТрейд.
Для зовнішніх стін матеріалом обрали енергоефективний керамоблок, для внутрішніх перегородок - керамічний. Конструктивом став монолітний залізобетонний каркас із несучими колонами. Покрівлю вирішили робити з натуральної керамічної черепиці.
Елемент освітлення фасаду.
Коли ми визначалися з матеріалами, то головним критерієм була їхня висока якість, технологічні характеристики і новаторство. Адже, офіс компанії, яка займається продажем будівельних і покрівельних матеріалів сам по собі стає зразком їх практичного успішного використання. Тому, важливо було вибрати не просто оптимальні з точки зору ціна/якість, але й такі, що будуть репрезентувати компанію.
Робоча візуалізація майбутнього холу та сходів на верхні поверхи.
Візуалізація шоу-руму та робочих місць менеджерів.

Обмеження і особливості ділянки. Як визначали місце розташування будівлі

Основні пункти концепції та стилю сформували - далі потрібно було оптимально розмістити офісну будівлю на ділянці. Архітектори мали знайти спосіб зробити будівлю помітною і розвернути фасадом так, щоб відвідувачі її бачили ще на під'їзді до локації.
На перших ескізах ми планували розташувати будинок головним фасадом до розворотного кільця тролейбусів, максимально близько до межі ділянки. Тоді в’їзд від кільця, який раніше працював лише на виставковий майданчик - ставав головним. В основі цього підходу було те, що раніше клієнти потрапляли на територію саме з цього боку, тут стояв попередній офіс-МАФ і логічно було цей вхід залишити головним. Плюс, оглядовість будівлі зі сторони розворотного кільця краща, в порівнянні з вулицею Курчатова. Та через певні планувальні обмеження цей варіант відпав і після декількох ітерацій будівлю офісу ми перенесли в глибину території. Плюсом цієї локації був розміщений поруч заїзд з вул. Курчатова. Як зробити фасад добре помітним з проїжджої частини - це питання ще залишалось відкритим.
 
Ділянка під будівництво. Позначені два в'їзди і розташування МАФів, де працювали менеджери. Дванадцять квадратів перед проектною будівлею це виставковий майданчик.

Як розвернули фасад будівлі і цим покращили оглядовість та сформували хол

Що стосується функціонального планування, то першим нашим варіантом була двоповерхова будівля прямокутної форми. Після багатьох обговорень, досліджень і аналізу бізнес-процесів компанії у нас і замовника сформувалося розуміння, що поверхів потрібно не два, а три. Тоді планувальна концепція стає чіткою і функціональною:
Перший поверх буде загальнодоступною зоною, повністю відкритою для відвідувачів, другий - закритий для клієнтів і третій - доступний під час заходів.
Працюючи над плануванням, а особливо над розміщенням холу, ми паралельно шукали спосіб зробити будівлю помітною здалеку. Для цього приїжджали на ділянку і на місці досліджували в які видові точки вона краще буде розкриватися. В один з візитів вкотре переконалися, що майбутній офіс найкраще буде видно від кільця, де є пішохідний вхід. Але є ще транспортний заїзд з вул. Курчатова, який знаходиться з зовсім іншого боку, з тилу. Складність полягала в тому, що відвідувачі/клієнти рухаються з обох цих напрямків і тому треба знайти таку композицію, щоб офіс однаково вдало розкривався в обидва ці протилежні боки. Не можна ставити будівлю головним фасадом до кільця (як ми хотіли спочатку), бо тоді з транспортного заїзду буде видно лише її задній фасад.
В таких роздумах і з’явилася ідея візуального розвороту фасаду одночасно до двох оглядових точок. Для цього до прямокутної будівлі ми додали об’ємний скляний куб-вставку.
 
Робоча модель будівлі.
Вставка візуально врізана в будівлю, виступає з двох боків і цим розкриває її до двох напрямків, звідки рухаються відвідувачі.
Одна з робочих візуалізацій.
В об’ємі це виглядає як вирізаний куб (паралелепіпед), який змістили і розвернули під кутом. Цей скляний куб візуально відсік один з кутів будівлі і цим сформував головний вхід в офіс. Він знаходиться в цьому куті і доступний з двох боків, з яких рухаються відвідувачі.
В скляному об'ємі розташований хол. Головний вхід в будівлю - правіше від нього.
Отож, ідея скляного кубу-вставки розв’язала нам основні поставлені задачі:
Вигляд будівлі з боку виставкового майданчика і входу від розворотного кільця.
Вигляд холу та зони очікування зверху, з другого поверху. Багато конструктивних елементів (колони, кріплення сходів) залишені відкритими, що характерно для стилю лофт.
Щоб підкреслити об’єм холу, ми повторили декоративне оздоблення клінкерною цеглою зовнішніх стін на внутрішній стіні, яку видно через скляний куб.
 
Вздовж сходів видно клінкерну цеглу на внутрішній стіні.

Концепція планування. Перший поверх

Вхідні двері ведуть в об’ємний триповерховий хол зі сходами. Наліво він переходить в скляний шоу-рум з робочими місцями менеджерів.
 
Орієнтовний план розташування меблів та сантехніки на першому поверсі офісу.
Для замовника було важливо, щоб робочі місця менеджерів були безпосередньо в шоу-румі. Так менеджери можуть постійно контролювати ситуацію на виставковому майданчику на вулиці та в приміщенні і спілкуватися з клієнтами.
 
Вигляд холу з боку головного входу. На задньому плані - шоу-рум і робочі місця менеджерів, відділені від холу прозорою стіною.
Тому, зовнішня стіна шоу-руму та внутрішня від холу скляні, щоб менеджерам було видно клієнтів і навпаки. Якщо потрібно створити більш приватну атмосферу для переговорів чи попрацювати у вечірній час, але так, щоб з вулиці цього не було видно - прозорі стіни закриваються цупкими шторами.
Робочі місця менеджерів та зразки продукції в шоу-румі. На задньому плані - хол. В правому кутку видно штори, якими можна закрити скляний вітраж зовнішньої стіни.
Внутрішні стіни як на першому, так і на другому поверсі виконані з керамоблоку. Він необроблений, тому самі стіни виконують ще й виставкову функцію і демонструють продукцію, якою займається компанія.
 
Загальний план шоу-руму. Стіна зліва (внутрішня) виконана з необробленого керамоблоку.
Внутрішня стіна з керамоблоку в коридорі другого поверху.
Крім шоу-руму та холу на першому поверсі є виробничі та складські приміщення (вхід зсередини і з заднього боку будівлі), топкова, кімната охорони і санвузол.
Загальний план холу на першому поверсі. Зліва - головний вхід. Прямо - зона очікування для клієнтів та шоу-рум. В самому холі теж є виставкові зразки продукції.
В холі, який сформувався в скляному кубі, розміщена зона очікування для клієнтів та сходи на верхні поверхи.
Сходи виконані на металевому косоурі (основі).
а замість відгороджувальних перил ми використали металеві стяжки.
Тепле дерево на східцях контрастує з грубим холодним металом перил і основи - це один з прийомів, який характерний для стилю лофт.
Сходи з рівня другого поверху. Через скляний вітраж видно виставковий майданчик на вулиці.
Об’ємний простір сходового холу використали для ефектного освітлення.
Лампи опущені на різну висоту і дають потік світла в різних площинах.
У темну пору доби це не лише функціонально, але й привабливо виглядає зовні будівлі і підкреслює скляний об’єм.

Другий поверх

Тут back-office компанії.
 
Вихід на другий поверх. Лівіше за скляною стіною - кабінет маркетолога.
Планування другого поверху.
Одразу з скляного об’єму сходів направо відкривається кабінет маркетолога з прозорою внутрішньою стіною.
Далі по коридору, більш приватний і недоступний для відвідувачів - кабінет директора.
 
Коридор другого поверху. Справа - вхід сюди зі сходів. На задньому плані направо - кабінет маркетолога, прямо - кабінет директора. Зліва двері в санвузли.
Обидва ці приміщення частково займають простір скляного кубу-врізки в будівлю. Вони розташовані так, що директор зі свого кабінету через скляні зовнішні стіни бачить під’їзд на територію та частково виставковий майданчик. Якщо вийти на балкон, то оглядовість стає ще кращою.
 
Балкон другого поверху.
Маркетолог через прозору внутрішню і зовнішню стіни може бачити частково територію майданчика, а головне - відвідувачів, які піднімаються на другий-третій поверхи.
 
Вигляд сходів та виставкового майданчика з робочого місця маркетолога.
Такий сценарій втілений свідомо, бо другий-третій поверхи мають бути недоступними для клієнтів. Тому, перш ніж вони зможуть зайти до директора чи в інші приміщення - причину візиту з’ясує маркетолог.
По цій же причині, для приватності і безпеки, під час планування ми враховували електронну систему пропуску та відкривання дверей. Без карток ніхто, крім працівників зайти в недоступні приміщення не може.
 
Робоча візуалізація відкритого простору на другому поверсі. Справа вздовж стіни входи в окремі кабінети.
Наліво зі сходів розміщений відкритий робочий простір та відокремлені кабінети: бухгалтерія, відділ постачання, архів, серверна, а також кухня і санвузол.
 
Робочий план розміщення меблів та сантехніки на другому поверсі.
 
Внутрішня стіна в відкритому робочому просторі з необробленого керамоблоку.
Відкритий простір займає приблизно таку ж площу як і шоу-рум на першому поверсі. Його можна зонувати прозорими скляними перегородками.

Третій поверх

Його займає зала для заходів.
Планування третього поверху.
Сценарій використання: навчання, тренінги, презентації, семінари, корпоративні вечірки, інші події.
 
План меблів та сантехніки.
Зала розрахована на комфортне розміщення орієнтовно 112 осіб. Передбачене презентаційне обладнання.
Візуалізації зали.
Візуалізації зали.
Щоб простір третього поверху вийшов об’ємним і атмосферним, ми вирішили робити дах шатровим, чотирискатним.
 
Робоча модель будівлі.
 
Конструктивна схема крокв.
Несучими елементами є металодерев'яні ферми.

Візуальна концепція

Інтер’єр офісу, як і хотів замовник - максимально простий і лаконічний, в стилі лофт.
Елемент кріплення на одній з колон.
Багато відкритих конструктивних елементів, які ми залишили необробленими. Це стеля, колони, стіни з керамоблоків, кріплення сходів та інші деталі.
 
На задньому плані колона і на ній кріплення сходів.

Вигляд стелі та елементів освітлення знизу.
Електрична мережа прокладена відкритим типом.

 
Стеля та освітлення зразків продукції в шоу-румі.
Створюючи візуальну концепцію і функціонал офісу, архітектори багато в чому орієнтувалися на приклади сучасних і передових закордонних будівель.
Наприклад, щоб дощова і тала вода стікала з даху, ми, замість традиційної труби, запроектували ланцюг. Він виконує ті ж функції, що й водостік, бо вода по ньому тече природно по натягу і не розбризкується. Крім цього, водостік може з часом забиватися, а з ланцюгом такого не буде. Плюс виглядає він неординарно і органічно для стилю лофт.

Проектування та будівництво офісу загальною площею близько 700 квадратних метрів тривало дуже стислі строки.
 
Під час будівництва. Майбутній головний фасад.
Третій поверх під час будівництва.
Розпочали ми підготовку і попередні обговорення з замовником в кінці 2017 року, а менш ніж за два роки, влітку 2019 вже відбулося святкове відкриття.
 
Елементи даху на етапі будівництва.
Коли офіс запроектований під конкретну компанію, то в його концепції, плануванні, підборі оздоблювальних матеріалів враховані потреби і особливості бізнесу клієнта. З концепцією і плануванням зрозуміло, адже коли розташування приміщень враховує бізнес-процеси, то команда не витрачає зайвого часу на переміщення і робота йде ефективно.
А у випадку цього проекту дуже відповідальним був і вибір оздоблювальних та покрівельних матеріалів. Адже замовник працює в цій сфері і його офіс є не лише функціональним, але і репрезентативним простором, “візиткою” для клієнтів.



Знаходиться компанія Дахтрейд за адресою вулиця Курчатова, 20 - будівлю ви побачите здалеку

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!